טיול חוזר: טיול גיאוגרפי לגיאורגיה \ יוני 2011

טיול חוזר: קבוצת מאיר סלר

יצאנו בקבוצה קטנה (ואיכותית!) למסע חוצה קווקזים - מרכס הקווקז הנמוך אל מחוז סוונטי.

יום 1
נחיתה בבטומי, סיירנו בטיילת ואחרי ארוחת הערב במלון זכינו לקבלת פנים מפתיעה - חתונה גיאורגית אמיתית.. ריקודים וצ'צ'ה (המשקה, לא הריקוד...)

יום 2
יום חוצה הקווקז הנמוך. יצאנו עם בוקר בדרך השטח אל הרכס הערפילי של הקווקז הנמוך, בכביש חוצה מחוז אג'ארה (Adjara). חצינו את מעבר ההרים בגובה 2000 מטר, ערכנו פיקניק בצד הדרך ליד מספר גיאורגים שיכורים (תופעה שתחזור על עצמה ברוב ימי הטיול) וירדנו אל העמק החם של אחלציחה (Akhalzikhe), לא לפני שביקרנו במנזר יפה בדרך.

יום 3
נסענו עם בוקר לביקור בעיר המערות של המלכה תמרה - ורדזיה (Vardzia). לאחר סיור רגלי ארוך חזרנו לאורך נהר המטקוורי אל אחלציחה וירדנו לאורכו בואכה העיירה בורג'ומי (Borjomi) בה סעדנו את לבנו בקבבים וכמובן חצ'פורי (וכמובן כמה כוסיות צ'צ'ה עם קבוצת סטודנטים מקומיים..) המשכנו את היום בנסיעה לעיר קוטאיסי לבית מלון מיוחד..

יום 4
אחרי ביקור מוקדם בשוק המיוחד של קוטאיסי יצאנו לדרך הארוכה אל מחוז סוונטי. בעיירה זוגדידי (Zugdidi) עצרנו למתיחת רגליים ולהליכה קצרה בסמטאות, ודיברנו מעט על ההסטוריה הסובייטית של גיאורגיה והמחוזות המורדים. המשכנו צפונה במעלה נהר האינגורי, ראינו את הסכר המרשים ואכלנו במסעדה מקומית את המאכל העממי קובדארי (או "בשרפורי"..) נסענו ונסענו בדרכי העפר הארוכות בואכה העיירה מסטיה - בירת מחוז סוונטי העליון.

יום 5
יצאנו עם בוקר להרפתאת שטח - עלינו על רכבי 4X4 ונסענו צפונה אל עבר הרכס, דרך מעברי מים אל גשר גדול מעל הנהר - ממנו יצאנו בהליכה לכיוון קרחון צ'אלאדי (Chaladi).. הדרך הייתה יפה מאוד אך בסופה נחסמה עקב הפשרת שלגים מאסיבית... חזרנו למסטיה וטיפסנו לעמק מולאחי, ביקרנו באחד המגדלים הייחודים של סוונטי ועשינו פיקניק מעולה לצד הנהר.. אחה"צ טיפסנו לכנסיית קאלה (Kala) המרשימה ממנה ראינו תצפית פנורמית של כל האזור והמשכנו לבסוף ללינה מיוחדת בבית כפר..

יום 6
התחלנו את היום בהליכת בוקר יפה בכפר אושגולי - בין המגדלים, בתי האבן, הנהר והפרות (או כמו שהגדיר את הטיול דוד - "חרא של הליכה")... המשכנו בהליכה לכיוון קרחון שחארה - מקור נהר האינגורי ולקראת צהריים חזרנו לכפר לארוחה מקומית. אחר כך יצאנו בדרך הארוכה חזרה למסטיה..

יום 7
קמנו לבוקר גשום ומעונן (עד עכשיו מזג האוויר היה לפי הזמנה...) ונופיו הקסומים של הקווקז הציצו מבין ערפילי הדרך. התחלנו בנסיעה הארוכה חזרה למסטיה, עצרנו לארוחה כפרית מסורתית ומתחנו מעט את עצמותינו בשדרות הרחבות של זוגדידי.. אחר כך המשכנו דרומה ומערבה - אל הים השחור ואל באטומי. הערב גם הייתה חתונה אבל אנחנו עייפים...

יום 8
יום טיול בבאטומי - יצאנו להליכה ארוכה ויפה בגנים הבוטניים המרשימים של העיר , חזרנו לקצת שופינג (יין, מתנות לנכדים) וקינחנו במסעדה תורכית שווה... תם ונשלם.

---------------------------------

3.7.2011

למידן -

מחר מסתיים המסע שלנו לגיאורגיה
שהוא השלישי בסדרה לאחר קפדוקיה והרי הקצ'קר
גילינו כאן עולם שונה של נופים עוצרי נשימה
לצד תרבות, כפרים ואנשים שאצלם הזמן עמד מלכת
תודה מיוחדת על הדאגה, הסובלנות וההבנה
הוכחת לנו שגם אנחנו יכולים...