טיול חוזר -אפריל 2010 - הדרך הליקית

בדרום-מערב טורקיה, לא רחוק מעיר הנופש אנטליה, מסתתרת דרך מדהימה - הדרך הליקית - 550 ק"מ של שבילים עתיקים, יערות אורנים, קניונים ונחלים זורמים, תופעות טבע מרתקות וערי חרבות נטושות בלב ההרים - זוהי הדרך הליקית.

תמונות אלו הן מטיול נודד בן 8 ימים - מהכפר היסארצ'נדיר ועד למגדלור גלדוניה בדרום חצי האי הליקית - טרק משובח לאורך הדרך הליקית.

מצגת תמונות יפה מהטיול - באתר פיקסה של מיקי גוטמן

יום 1 - מתל אביב לאנטליה.
יצאנו בטיסת אחה"צ מתל אביב לאנטליה. בערב יצאנו לסיור בעיר העתיקה, ושתינו בירה קרה עם נופי הים התיכון.

יום 2 – הקצה המזרחי של הדרך הליקית
עם בוקר עשינו הקפצה אל הכפר היסארצ'נדיר (Hısarçandır) ומשם טיפסנו דרך יער האורנים השחורים מסביב לפסגת סאריצ'ינאר (sarıçınar) ובדרך הארוכה למטה אל עבר הכפר גוינוק (Göynük). סה"כ ירדנו כמעט 1500 מטר... רגליים כואבות עם תחילת הטיול :)

יום 3 – מגוינוק לגדלמה (Gedelme)
יום טיפוס לא קל –התחלנו מקניון המים הזורמים של נחל הגוינוק וטיפסנו במעלה ההר אל גוינוק יאילה
(Yayla כפר המאוכלס רק בקיץ) ואל רכס הטאורוס המערבי. נופים יפים של הקניון ושל הים התיכון המשתרע מתחתנו. בערב העברה ברכב אל יאילה קוזדרה - ללינה בבית משפחה כפרית.

יום 4 - טיפוס להר טהטהלי (Tahtalı dağı 2366 מטר)
עם בוקר יצאנו אל עבר אוכף  טהטהלי – כעשרה קילומטרים מהים אך גבוה גבוה מעליו.. טיילנו בתצורות הקרסטיות המענינות לאורך הרכס וירדנו בדרך הפרדות העתיקה אל הכפר בייג'יק - שם חיכה לנו הרכב והקפיץ אותנו אל החוף הנהדר של הכפר צ'יראלי.

יום 5 - טיול רגוע באזור הכפר צ'יראלי (Çıralı)
יום מנוחה מתלאות הימים שעברו. בוקר חופשי בים, ארוחת צהריים במסעדת דגים מקומית ואחריה הליכה של כ-3 שעות אל להבות אש התמיד של כימרה – גז היוצא מן האדמה ומוצת במגע עם האוויר. ביקרנו גם בלהבות העליונות הפחות מתויירות - מהן נשקף נוף מרהיב של מפרץ אולימפוס.

יום 6 - מצ'יראלי דרך אולימפוס לאדראסן (Adrasan)
נהתחלנו את היום בביקור בחורבות העיר הליקית אולימפוס, המלאה היום צמחייה ונחלים זורמים ונראית כאילו נשכחה בג'ונגל... משם טיפסנו טיפוס מכובד במעלה הר מוסה (650 מטר) וירדנו בחזרה אל חוף הים התיכון ואל הכפר אדראסן.

יום 7 – מאדראסן למגדלור ולחוף הפיראטים.
מאדראסן יצאנו על שביל מצוקי ארוך מעל חופי הים אל עבר קייפ גלדוניה – המגדלור הדרום מערבי של חצי האי ליקיה. נופים מרהיבים של המפרצים הדרומיים של חצי האי הליקי, איים קטנים והים הנפרש עד לאופק..

יום 8 – חזרה לאנטליה והביתה.